Miksi lähtisin yritysvierailulle?

Lahden nuorkauppakamarilaiset tutustuivat eilen 4.10. maailmanlaajuisesti jopa 65 000 henkilöä työllistävään yritykseen nimeltä CGI.

CGI:n yksi merkittävimmistä osaamisalueista on erilaiset, digitaalisessa rajapinnassa tapahtuvat asiakaskohtaamiset, esimerkkinä vaikkapa monelle tuttu Finnairin mobiilisovellus jolla voi mm. tehdä lähtöselvityksen ja jossa lentolippu kulkee mukana.

Kanadasta kahden miehen liikeideasta lähtöisin oleva kansainvälinen yritys panostaa monella, poikkeavallakin tavalla niin asiakkaisiinsa, kuin työntekijöihinsäkin. Lue seuraavasta Jäcenet-lehdestä tästä lisää.

Mutta miksi näihin yritysvierailuihin kannattaa kamarilaisen lähteä mukaan? Kuuleehan sitä yritysesittelyt ja myyntipuheet töiden ohessa kauppamiehiltäkin.

Nuorkauppakamarin yritysvierailussa päästään aina pintaa syvemmälle ja tutunoloisestakin yrityksestä saa uutta ja mielenkiintoista tietoa. Perinteisien myyntipuheiden lisäksi keskustellaan monesti myös alaan liittyvistä haasteista, vaikeista aiheista ja jopa kilpailijoistakin. Kysyä saa kaikesta mitä mieleen juolahtaa ja ajatuksena onkin, että vierailu ei ole vain yrityksen edustajien yksinpuhelua, vaan keskustelua koko porukan kanssa aiheesta (ja joskus aiheen vierestäkin).

Lisäksi vierailuista saa monesti ideoita ja inspiraatiota omaan työntekoon. Ja eihän sitä tiedä, vaikka kyseinen yritys voisi olla itselleen potentiaalinen työnantajakin tulevaisuudessa. Niin, ovathan nämä kuukausitapahtumat myös yksi parhaista mahdollisuuksista verkostoitumiseen sekä omien kamarilaisten, että yrityksen edustajien kanssa.

Seuraavan kerran pääset yritysvierailulle mukaan Kiinteistömaailmaan loppuvuodesta. Tästä lisätietoa tapahtumakalenterissamme myöhemmin.

You may also like...