Nastolalainen SELKA Oy voitti Nuorkauppakamarin alueellisen Vientitykki -kilpailun

 

Kun muut yritykset lomauttivat ja lopettivat markkinoinnin, tämän vuoden 2020 Vientitykki painoi kaasua ja investoi mainontaan. ”Jos tavoittelee useampia maita, on turha yrittää mainostaa kympeillä per päivä”, SELKA Oy:n toimitusjohtaja Juha Nevalainen sanoo.

Tämän vuoden Vientitykki -kilpailun voittaja julkistettiin Lahden Nuorkauppakamarin järjestämässä Sijoittajaseminaarissa torstaina 29.10. Lahden Wanhalla Walimolla.

Tänä vuonna voittajan valinnassa vaikutti erityisesti yrityksen uusi aluevaltaus sekä uusi tuote, joka vastasi etätyöntekijöiden tarpeisiin koronakriisin keskellä. Valinnassa huomioitiin myös poikkeusvuoden aikana onnistunut kasvu ja vietyjen tuotteiden määrä sekä laatu. SELKA Oy valmistaa toimistokalusteita tilaustuotteina ja yritys on hakenut tuotteelleen myös Design from Finland -merkkiä, jonka ansiosta tuotteiden vienti markkinoi Suomea muulle maailmalle.

Viennin osuus uudesta liiketoiminnasta on noin 50%, ja yritys pyrkii laajenemaan seuraavaksi Aasiaan, Lähi-Itään ja Kanadaan. Tämän yrityksen verkkosivustolla on vieraillut henkilöitä lähes 150 maasta ja merkittävät digimarkkinoinnin kampanjat ovat tavoittaneet yli 5 miljoonaa ihmistä ympäri Eurooppaa.

Kilpailuun etsittiin vientiyrityksiä Haminan, Heinolan, Hämeenlinnan, Imatran, Kouvolan, Kotkan, Lahden, Lappeenrannan, Mikkelin, Mäntsälän, Pieksämäen, Riihimäki-Hyvinkään ja Savonlinnan alueilta.

Alue B:n Vientitykki-kilpailu on jo vuodesta 1984 etsinyt yrityksiä, jotka ovat menestyneet kansainvälisesti. Kilpailulla on haluttu innostaa yrityksiä vientiin, nostaa viennin arvostusta sekä tuoda esiin hyviä esimerkkejä vientiyrityksistä.

Vuoden 2019 Vientitykki -kilpailun voitti Movax Oy Hämeenlinnasta ja vuonna 2018 Sympa Oy Lahdesta.

You may also like...